hej det här är jag

hejsan! jag har bloggat på den här bloggen tidigare men jag har inte orkat blogga på ett tag men det känns ändå som att jag vill det, så jag tänkte att jag skulle börja blogga. ni som besöker bloggen får gärna kommentera om det är något önske ämne jag ska skriva om eller några bilder eller om ni bara vill att jag ska fortsätta som jag gör, jag vill gärna veta det, det ger mig motivation. hoppas ni kommer stanna här (om det ens är några som kommer läsa?)
hhaah det hoppas jag! 
 
idag händer nog inte så mycket mer än stallet och bara vara hemma, igår ramlade jag av när jag hoppade med min smått för pigga ponny som tyckte det var jätte kul att hoppa, det var inget stort som hände utan vi kom i alldeles för hög fart, han snubblae till och jag tappade balansen.. så idag har jag ont i nacken och ryggen. 
 
idag tror jag att ash och jag tar en tur på fältet och jag ska även be att wilma (min syster) klickar några bilder, det är ju så fint väder! igår var det nog den varmaste dagen på länge, låg i solen hela dagen. jag ska även berätta en annan sak som hände igår.. jag och min syster skulle in och träna på ridskolan vid tävlar för men när pappa hämtade transporten snurrade inte det ena hjulet, vi fick låna en annan familjstransport men på den fanns det inga bakbommar men det löste vi ändå och när vi hade fått in hästarna i transporten upptäcker vi att det är PUNKA på ena hjulet, DÅ höll jag på att bryta ihop... men jag bara skrattade och det gjorde de andra också... fy fan vilken oturs dag vi hade igår.. usch. ash hoppade fantastiskt fint iallafall, skulle hoppat en lite större bana med större hinder men jag valde att hoppa några språng på oxern efter våran lilla crash, jag tror det var ett bra val. 
 
nu ska jag hämta lite juice och fixa med bloggen, hoppas ni får en solig och bra dag!
 
 
 

Kommentera här: